Dieta žmonėms, kurie nori sutaupyti

los.lt-5

Kartais žmonės atsisako rūpintis savo kūnu ir maistu ir motyvuoja tuo, kad jie tam neturi pakankamai pinigų, nes dietiniai produktai pakankamai brangūs. Statistika sako, kad žmonės, kurių pajamos sąlyginai mažos, antsvorio turi daugiau nei turtingieji. Tačiau tokios pasiskirstymo priežastis ne ta, kad daugiau pajamų gaunantys žmonės perka brangius nekaloringus produktus. Tiesiog ne tokie turtingi skiria mažiau dėmesio maistu ir perka gaminius, kuriuose daug perdirbtų riebalų, cukraus.

Teorija ir praktika tokia, kad numesti svorio ir sulieknėti galima nepaisant eurų kiekio piniginėje. Tiesiog reikia per dieną suvartoti mažiau kalorijų. Kiek kainuoja maistas, kuris kūnui tiekia energiją, visiškai nesvarbu. Ekonominis variantas toks pat efektyvus, kaip ir dieta, sudaryta garsenybių. Dauguma atvejų tiesiog užtenka bulves, bandeles, saldainius ir gaiviuosius gėrimus pakeisti daržovėmis, ankštinėmis kultūromis ir paprastu vandeniu. Efekto nereikia ilgai laukti.

Keletas patarimų tiems, kurie nori laikytis kuo pigesnės dietos.

•Pirkite sezonines daržoves ir vaisius. Paprastai jie būna pigesni. Pavyzdžiui, derliaus metu galima rinkti kopūstus, morkas, burokėlius, ridikus ir ridikėlius, agurkus, česnaką, baklažanus, salotas ir daugybę kitų. Kai kurios daržovės žiemą pabrangsta keletą kartų, kitos išlieka palyginti pigios ištisus metus. Raskite įdomių dietinių receptų, kad daržovių valgymas taptų įpročiu jums ir jūsų šeimai. Svarbu, kad daržovės būtų natūralia kiekvieno valgymo dalimi.

•Vasarą, kai derlius pigus, ruoškite atsargas žiema. Daržoves patartina rauginti. Tai kopūstai, agurkai, marinuoti grybai. Šaltuoju metų laiku taip paįvairinsite savo racioną ir tuo pačiu valgysite nekaloringą maistą.

•Žiemai šaldykite daržoves ir uogas. Braškės, mėlynės, vyšnios. Slyvos, netgi saldieji pipirai, įvairūs žalumynai puikiai keletą mėnesių išsaugomi šaldiklyje.

•Pirkite šaldytus vaisius ir daržoves. Dažnai, sulyginus kainas ne sezono metu, jie pigesni nei švieži.

•Auginkite salotas ir žalumynus. Netgi mieste ant palangės galima užauginti pakankamai daug valgomų augalų. Suskaičiavę, kiek tai sutaupo erų, būsite maloniai nustebinti.

•Pirkite augalinius baltyminius produktus, kuriuose būna ir šiek tiek riebalų. Taip galėsite valgyti mažiau mėsos, o tokie augaliniai produktai pigesni už kiaulieną ar jautieną. Sojos mėsa ir kotletai, „dietinė“ dešra, šampinjonai ir įvairūs pupelių produktai gali gana ženkliai atpiginti racioną. Be to, pridėjus ankštinių kultūrų į sriubas ir įvairius troškinius, šie bus kur kas maistingesni, skanesni ir turės daugiau naudingų medžiagų.

•Laikykitės religinių reikalavimų ir pasninkaukite. Tai ne tik leis pasninko laikotarpiui sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį, bet, atsisakę mėsos, sumažinsite išlaidas.

•Dažniau valgykite žuvį. Net pati pigiausia žuvis skani ir naudinga sveikatai.

•Produktus, kuriuos galima ilgai saugoti, dideliais kiekiais pirkite per akcijas. Tačiau stebėkite, kad dėl milžiniškų maisto atsargų jūsų namų nepamėgtų graužikai ir maistinės kandys.

•Kiaušiniai puikus būdas vietoj mėsos gauti reikalingus baltymus. Kasdien valgydami po kiaušinį, vaisių, daržovių ir pieno produktų gausite daugumą reikalingų medžiagų. Taip iš dalies pakeisite mėsą.

•Mėsą ruoškite kartu su pigiomis daržovėmis. Taip sumažinsite bendrą patiekalo kainą.

•Pirkite pigius vaisius ir juos valgykite vietoj saldainių. Tiks obuoliai, apelsinai, bananai. Akcijų metu jų kaina panaši į saldumynų, o maistinė vertė kur kas didesnė.

•Jei norite užkąsti, suvalgykite ne greito maisto patiekalą, bet žiupsnelį riešutų ar saulėgrąžų pakelį.

•Pirkite neriebius ir nesaldžius pieno produktus. Juose mažiau kalorijų, o kaina paprastai mažesnė nei „normalių“.
Pateikiame sąrašą kokias maistingas medžiagas galima gauti iš kokių produktų.

•Baltymai. Vidutinio riebumo ir neriebūs sūriai, kiaušiniai, konservuota ir šaldyta žuvis, grybai, ankštinės kultūros, neriebūs pieno produktai.

•Angliavandeniai: duona, bulvės, makaronai, sausi pusryčiai, ryžiai, grikiai, perlinės ir kitos kruopos.

•Riebalai: augaliniai aliejai, neriebūs padažai.

Panašūs straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *