Dieta ir mityba sergant hipertonija

hiperto

Vadinamąją Dash dietą sukūrė Jungtinių Amerikos Valstijų dietologai. Šis sistema pirmiausia skirta ne svorio metimui bet siekiant mažinti perteklinį kraujo spaudimą – hipertoniją. Tačiau jos autoriai tikina, kad racionas tinkamas ir tiems, kurie nori sureguliuoti savo svorį. Tiksliau, atsikratyti nereikalingų kilogramų.

Tuo labiau, kad antsvoris ir padidėjęs kraujo spaudimas dažnai žengia koja kojon. Be to, racione yra maisto produktų, kuriuose gausu kalio, kalcio, baltymų ir ląstelienos. Tačiau ši dieta nėra vaistų pakaitalas. Ji gali būti tik priedas, palengvinantis medicininį gydymą.

Dash dieta
Ką reikia vartoti laikantis Dash dietos
Jungtinių Amerikos Valstijų dietologai, sukūrę šią mitybos sistemą rekomentuoja:
Keletą kartų per dieną valgykite daržoves ir gerkite daržovių sultis. Patariama rinktis žalios spalvos daržoves. Tačiau vienos porcijos dydis negali viršyti standartinės stiklinės.
Vaisių iki 4–5 porcijų per dieną, tačiau vienu kartu suvalgyti ne daugiau, kaip vieną vaisių ar išgerti pusę stiklinės sulčių. Jei valgote džiovintus vaisius, jų ne daugiau, kaip ketvirtadalį stiklinės.
Pilno grūdo dribsniai. 7–8 porcijos per dieną. Viena porcija prilyginama duonos riekiai.
Neriebus maistas, kuriame gausu baltymų. Tai žuvis, mėsa, kiaušiniai ir paukštiena. Bendra visos dienos norma – iki 200 gr.
Ankštiniai ir riešutai – iki 4 porcijų per savaitę.
Neriebus pienas ir pieno produktai. Dvi porcijos per dieną.
Riebalai – arbatinis šaukštelis per dieną.
Skysčių iki dviejų litrų per dieną.

Jei laikysitės visų Dash dietos reikalavimų, paros kaloringumas bus 1800-2000 kcal.

Pavyzdinis meniu:
Pusryčiai. Stiklinė obuolių sulčių, 150 ml. pieno, duoniukai su varške ir pilno grūdo dribsniai.
Priešpiečiai: sumuštinis su vištos krūtinėle, pomidoru ir salotų lapu
Pietūs ir pavakariai:makaronai su pomidorų padažu ir bazilikais, neriebus sūris ir salotos.
Užkandžiai tarp valgių – bananai ir šviežiai spaustos vaisių sultys.

Pagrindinis Dash tikslas ne numesti keliolika kilogramų riebalų, o, jei tai įmanoma, sumažinti arterinį kraujo spaudimą. Laikantis pagrindinių šios dietos principų, ją sekti galima gana ilgą laiką, nes leidžiamų produktų kiekis gana didelis.

Panašūs straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *