Ar kenkia, kai praleidžiami reguliarūs užkandžiai

salad-374173_960_720

Svarbiausias sėkmingo svorio metimo faktorius – per dieną suvartoti mažiau kalorijų nei sudeginama. Tai, kiek kartų per dieną jūs valgote, jei su maisto gaunamos energijos pertekliaus nėra, nesvarbu. Jei jūsų vartojamuose produktuose kalorijų bus daugiau nei organizmas sunaudoja, šios papildomos kalorijos tiesiog kaupsis jūsų kūno riebaluose.

Tačiau reguliarus valgymas ir maisto normavimas keliems užkandžiams svarbus psichologiškai – reguliariai valgant, net gyvenant, liaudiškai kalbant puspadžiu, alkio jausmas nebus toks stiprus, kaip valgant du kartus per dieną. Tuo pačiu laikyti mažai kaloringos dietos lengviau.

Kai tarpai tarp valgių dideli, krenta cukraus kiekis kraujyje ir atsiranda alkio jausmas bei nenumaldomas noras suvalgyti ką nors saldaus ir kaloringo. Tyrimai parodė, kai žmogus atsisako pusryčių arba vakarienės, kitu paros metu jis suvalgo daugiau maisto ir suvartoja daugiau kalorijų nei gautų valgydamas pusryčius ar vakarienę. Tai vienas iš būdų kaip numesti svorį.

Geriausias laiko patikrintas sprendimas – dienos maisto normą išskirstyti į nedideles porcijas. Kiekvieną kartą valgant organizmas turi gauti baltymų, riebalų ir angliavandenių su žemu glikemijos indeksu (paprastai tai dauguma daržovių, ankštinės kultūros, pilno grūdo kruopos). Tai leis išvengti stipraus alkio jausmo ir cukraus kiekio kraujyje šokinėjimo.

Paprastai kalbant, norint numesti svorio patartinta šalia trijų pagrindinių valgymų pridėti ir du tris užkandžius – po 100-150 kilo kalorijų kiekvieną. Užkandžiauti siūloma 10-11 val. ryto tarp pusryčių ir pietų bei 16-17 val. vakaro tarp pietų ir vakarienė. Jei ko nors neužkandę sunkiai užmiegate, galite ką nors lengvo krimstelti ir prieš pat miegą. Tai nebus didelė nuodėmė, nes svarbiausia, kiek kalorijų suvartojate per dieną, o ne tai, per kiek kartų jas suvalgote.

Todėl metant svorį ar palaikant formą nereikia įsijausti ir valgant pagrindinius patiekalus per pusryčius, pietus ir vakarienę. Užteks 300-400 kilo kalorijų. Tiek užtenka tam, kad keletą valandų nejaustumėte alkio. Vėliau alkis slopinamas užkandėlėmis.

Panašūs straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *